Szolgáltatások

2016. október 19., szerda

Google Maps, Google My Business, Google Local Guides



2016. májusában fényképes értékeléssel láttam el az egyik szállodát, ahol megszálltam. Körülbelül egy héttel később a Googletől kaptam  egy levelet, miszerint 2650 megtekintést ért  el az általam feltöltött kép egy hét alatt. Ezen felbuzdulva indítottam el Anders Tamás (www.szallasmarketing.hu/) barátommal egy öt hónapos kutatómunkát. A vizsgálat keretén belül teszteltük a Google My Business, Google Local Guides és a Google Maps kínálta lehetőségeket. Számos összefüggést sikerült feltárni, amit az elkövetkezendő blogbejegyzések alkalmával mutatok majd be részletesen.


Addig is néhány érdekesség:

A Google Mapset naponta 1 milliárd ember használja keresésre

Az általunk vizsgált 12 országból Angliában, Svédországban, Németországban, Franciaországban, Horvátországban és Magyarországon is nagyon erős a Google Mapsen található értékelések befolyásoló hatása

Nagyon sok vállalkozás nem birtokolja a Google Mapsen található székhelyét (ha ezt látod egy google fiók mellett, akkor az a vállalkozás nem birtokolja a saját Google Business fiókját.)



A vállalkozások legtöbbje nem reagál az emberek által megírt véleményekre. 50 különböző vállalkozás típust vizsgáltunk. Ebből összesen 2 helyen látunk reagálást a vállalkozás részéről.

A turisztikai szektorban nagyon jól megfigyelhető volt, hogy május végétől (előszezon) ugrásszerűen megnőtt a véleményekhez feltöltött fotók nézettsége.

A turisztikai szektor minden egyes résztvevőjének (panzióktól kezdve a szállodákon át az élményfürdőkig) kötelezően fent kell lenni a Google Mapsen.

A 360 fokos fotók használata minden vállalkozás számára erősen ajánlott ( Google Street View applikációval te is elkészítheted.)


 Ezen felül még nagyon sok dolgot tudnék itt leírni de azokról bővebben majd a következő bejegyzésekben olvashattok. A legvégére egy rövid tanácsot fogadj  el tőlem kedves olvasó. A fent említett Google termékek mindegyikét használd fel a vállalkozásodban, mert segítségükkel a Google kereső találati listájában is előbbre fogsz kerülni.

(Kondor Albert)





2016. február 29., hétfő

Facebook marketing: árjellegű,választó és kérdező posztok



 2015. decemberében kaptam a Ramada Aurora szállodaigazgatójától egy felkérést, hogy növeljük meg a facebook oldalon történő kommunikáció mennyiségét, minőségi posztok segítségével. A stratégia egyszerű volt.  Folyamatos kommunikáción (napi kettő) keresztül bemutatni a szállodát a garázstól a tetőtérig. Használtunk brandépítő és forgalomterelő posztokat. Olyan bejegyzéseket is alkalmaztunk, ami kevés vállalkozás facebook kommunikációjában figyelhető meg. Íme néhány ezek közül.

 Árjellegű posztok
Az árjellegű posztok célja, hogy a termékeink és szolgáltatásaink árát megmutassuk a célközönségnek.
Mire figyeljünk az árjellegű posztoknál:
  • A leadek legyenek rövidek, tömörek és figyelemfelkeltőek
  • Használjunk minőségi fotókat, amelyek a témához kapcsolódnak
  • Használjunk nagybetűs kiemeléseket a fontos részeknél
  • Legyenek kivezető linkek, amik az értékesítési felületre mutatnak

  Mi így oldottuk meg:

 

Az eredmények jól láthatóak. Az átkattintások száma a weboldalra, kifejezetten magas volt, amit a facebook elemző rendszere mellett a Google Analytics is tökéletesen igazolt.
  
 Választó posztok
A választó posztok célja, hogy bármilyen termékünk és szolgáltatásunk van, merjük megmutatni a magasabb árkategóriájú változatokat is. Az érdeklődő majd eldönti, hogy melyiket szeretné megvásárolni.
Mire figyeljünk a választó posztoknál:
  • A leadek legyenek rövidek, tömörek és figyelemfelkeltőek
  • Használjunk minőségi fotókat, amelyek a termék vagy szolgáltatás palettánkat mutatják be
  • Használjunk nagybetűs kiemeléseket a fontos részeknél
  • Legyenek kivezető linkek, amik az értékesítési felületre mutatnak
Mi a szállodánál az alábbi formában mutattuk meg a szobaválasztékot.

Ezzel a poszttal elértük, hogy az érdeklődök információt kapjanak a szobákról, ami a foglalásnál használt upsell stratégiát tökéletesen kiegészítette.


Kérdező posztok 
Jómagam nagyon szeretem a kérdező posztokat. Véleményem szerint az egyik leghatásosabb poszt típusok egyike.  Célja, hogy egy kérdés segítségével az embereket kivigyük az értékesítési felületeinkre, ahol információkat tudunk nekik nyújtani a termékeinkről és szolgáltatásainkról, amit ők látnak és később válaszként a facebook oldalon meg is osztanak.
Mire figyeljünk a kérdező posztoknál:
  • A kérdések legyen rövidek, tömörek és figyelemfelkeltőek
  • Használjunk minőségi fotókat, amelyek a témához kapcsolódnak
  • Legyenek kivezető linkek, amik az értékesítési felületre mutatnak 
  • Kérjük meg az embereket, hogy a poszt alá írják meg a választ kommentben

 A szálloda esetén, mi ezt az alábbi formában valósítottuk meg


A poszt a kitűzött célt, tökéletesen teljesítette. Az érdeklődök megnézték a weboldalt és később válaszoltak is a feltett kérdésre. 

A posztolási technikáknak egyre nagyobb szerepe lesz a facebook marketing során. Ma, mikor megjelentek a like gomb mellett a reakció gombok  nehezen fogjuk tudni takargatni, ha valaki negatív véleménnyel van rólunk. 

Véleményem szerint ezen gombok megjelenése a minőségi posztolás irányába fogja elmozdítani a cégek facebook kommunikációját a jövőben.



Tisztelt Olvasó! 
Abban az esetben, ha tetszett a cikk, kérlek oszd meg, hogy másokhoz is eljusson!




2015. november 16., hétfő

Tudatosan építkező marketing 2.rész (esettanulmány)

Kivitelezéstől az éles indulásig

A tudatosan építkező marketing bejegyzés 1 . részét a tervezés befejezésével zártam le. 2015 január1-től elkezdtük a kivitelezési munkákat. 
Első lépésként a BStrader.com weboldalt készítettük el. Tudatosan megterveztünk minden oldalt. Kiemelt figyelmet szenteltünk a menüsornak, képeknek, átvezető linkeknek. Boldog voltam, mikor befejeztük. Ezt az érzést még háromszor éltem meg, mert ennyi javításra volt szükség (kétszer saját magunk egyszer a piaci visszajelzések miatt döntöttünk így) mielőtt elnyerte a mostani állapotát.

A második lépésben a termékcsomagok összeállítása, beárazása következett. Ezzel gyorsan haladtunk a jól előkészített tervezésnek köszönhetően.


Kattints a képre a nagyobb méretért

A weboldal elkészítésével párhuzamosan készültek el a Social média platformok. A piackutatásnál szerzett információk alapján a következő felületek kerültek kialakításra: Facebook, Youtube, Blog.
Nézzük meg, hogy melyik platformot mire használtuk.

Facebook
A Facebook oldal használatának a célja, a forgalomterelés és a brand erősítése volt. 

Youtube
A Youtube oldal használatának a célja, a tőzsdei kereskedéssel kapcsolatos gyakorlati anyagaink megosztása volt.



Blog
A céges blog használatának a célja, hogy minél magasabb szintű szakmai anyagokat tudjunk eljuttatni a kiválasztott célcsoporthoz. 

Mindezen tevékenységek elvégeztével 2015 április 1-vel készen álltunk az éles indulásra. Az alábbi lépésekkel indítottuk el a tevékenységünket.


Az eredmények nem is várattak sokáig magukra. A tudatosan építkező marketingnek és a csapatmunkának köszönhetően. 2015 szeptember végén az alábbi eredményeket értük el.

 

Őszinte leszek. A két blogbejegyzésben bemutatott 1,5 éves munka nagyon sok időt emésztett fel mind a hármunk részéről. Abban az esetben, ha nem dolgoztunk volna csapatként, akkor az itt bemutatott dolgoknak a fele sem valósulhatott volna meg. Jómagam mindenkinek azt tanácsolom, hogy mielőtt bármit is elkezd, tervezze meg a folyamatokat a stratégiáktól kezdve a kivitelezésig.

A prezentációs anyagomat, amit ebben a témában mutattam be a Menedzserképző Központ 2015.október 14–én megrendezett marketing konferenciáján itt találod: Tudatosan építkező marketing egy start-up vállalkozásnál