Szolgáltatások

2014. december 8., hétfő

Hiába a jó arculat, ha nincs stratégiád!!

Az elmúlt 12 év marketingben eltöltött gyakorlat, igazolta számomra, hogy jó néhány szakmában dolgozó kollégám és számos  ügyfél sem látja  igazán a stratégia fontosságát. A legtöbb esetben olyan eszközrendszereket használnak, ami felesleges, nem éri el a célcsoportot, ráadásul nagyon sok pénzt költenek rá és a végén várják a csodát. Valami oknál fogva a csoda elmarad. A kérdés, hogy miért? A választ egy mese formájában fogalmaztam meg.

 

  Egyszer volt, hol nem volt egy Föld nevű bolygó. Sok ember élt itt, akik napról, napra próbálták megélhetésüket biztosítani. Közöttük volt Feri bácsi is, aki egy fantasztikus high - tech szekeret birtokolt. Mindenki megcsodálta a szerkezetet és a rajta lévő termékpalettát, aki csak arra tévedt, de vásárolni senki sem akart. Feri bácsi nem értette, hogy mit csinál rosszul. Egyik reggel felébredve rádöbbent, hogy valamilyen húzó erő kellene, ami elvontatja a szekeret más falvakba, városokba, országokba. Így hát szerzett egy okos lovat, amely segítségével már könnyen eljutott A pontból, B pontba. Rövid időn belül a termékek eladásra kerültek a szekérről. 
                                                                         

Feri bácsi levonta a tanulságot. Lehet nekünk nagyon szép weboldalunk, kommunikációs felületünk jó tartalommal, de ha nem támogatjuk meg egy erős marketinggel (stratégiával), akkor mindig egy helyben fogunk maradni.

(Kondor Albert)

2014. november 27., csütörtök

A bizalomépítés egyik alapköve a Facebookon

Egyre több marketinges vállalkozás kezd el átállni a "tartalom marketing" készítésre. Hirdetik, hogy szakértők ebben a témában de valahogy mégis több sebből vérzik az a munka, amit kiadnak a kezeiük közül.  Nincsenek célok, koncepciók, tervek, minőségi posztok.Az ügyfelek legtöbbje pedig elégedetlen és kezd elfordulni a Facebooktól. Véleményem szerint ez hibás lépés, mert még mindig az egyik legjobb forgalomirányító eszköz. Tény, hogy előnyeit  csak minőségi tartalommal és jól célzott hirdetésekkel tudjuk megfelelően kiaknázni. A hirdetésekről most nem fogok írni (erről bővebben Lévai Richárd barátom oldalán tudsz tájékozódni), mert én mindig is a tartalom generálást helyeztem előtérbe és előadásaim során ezeket mutatom be a gyakorlatban.




Bizalomépítő Facebook tartalom : Munkatársaink bemutatása

Sok esetben felmerül a kérdés vezetői részről, hogy van értelme az ilyen jellegű posztoknak vagy sem? 

Nézzük meg egy példán keresztül.
A szállodaipar egy olyan iparág, ahol nagyon fontos a személyzet hozzáállása a vendégekhez. A legtöbb ember mikor az utazását tervezi azt nézi  különböző fórumokon (Foursquare, Tripadvisor, Facebook szállásfoglalási oldalak) hogy milyen a szálloda személyzete, étterme, szolgáltatásai stb. Ebben az adott pillanatban egy segítő impulzus lehet, ha látja a szálloda dolgozóit (recepciós, bárban dolgozók, étteremben dolgozók) egy fotón munka közben. Érdemes megemlíteni a munkatársunk nevét, titulusát, mióta dolgozik nálunk. Az emberekben ez bizalmat ébreszt, ami segíthet abban, hogy a végső döntésnél minket válaszon a konkurenciával szemben. Íme egy jó példa arra, hogy egy szálloda miként tudja felhívni magára a  figyelmet egy ilyen jellegű poszttal. 



Mikor ezt a képet megláttam, kedvem támadt elmenni erre a helyre. Szimpatikus ember, jól tálalt étel, a posztban elhelyezett weboldalra irányuló link, aminek az eredményeként már ott találtam magam a szálloda weboldalán. A kommenteket, likeokat és megosztásokat látva, nem csak nekem tetszett.

Nézzünk meg egy másik példát. Egy kórház élelmezési osztálya a főszakácsról tett fel egy képes posztot. A fotó célja az volt, hogy az emberek tudják, hogy ki főzi  a tányérjukra kerülő ételeket napról, napra.



Az eredmény magáért beszélt. A poszt sok likeot és hozzászólást kapot annak ellenére, hogy csak 387 rajongója van az oldaluknak. A fent bemutatott példákon kívül tudnék még mutatni számos sikeres posztot, de az is csak azt bizonyítaná, hogy ennek a témának benne kell lenni a vállalatunk által készített Facebook tartalommarketing témái között.

Egy rövid megjegyzés a végére. Bizalmat kelteni a fogyasztókban, mindig szerves része lesz a marketingnek. Használjuk ki ennek minden elemét. Bármilyen iparágban tevékenykedünk, szánjunk időt munkatársaink bemutatására. Egy jól kommunikált bemutató pozitív impulzusként hat a mindennapok emberére és bizalmat tud ébreszteni vállalkozásunk iránt. 


(Kondor Albert)






2014. október 3., péntek

Marketing konferencia boom! Mi alapján válasszak?


 Több mint hat éve nyújtok segítséget marketinges konferenciák megrendezésében és szakmai tematikájuk megírásában. Mindig törekedtem arra, hogy olyan szakmai anyagot tegyek le az asztalra, hogy marketinges társaim egy konferencia után új, gyakorlatban jól használható információkkal térjenek vissza a mindennapokban. Célom az értéknyújtás, amivel a szakma fejlődését elő tudom segíteni.


Minőségi konferenciától értéket kap a résztvevő
Mostanában sokat tanulmányoztam a szakmai konferenciák tematikáját és fejlődését. Arra a következtetésre jutottam, hogy az ágazat felhígult. Mivel erre a piacra a belépési korlát alacsony ezért mindenki úgy gondolja, hogy konferenciát fog szervezni. Ennek az eredménye, hogy ma már az ár diktál és nem a minőség. Hova vezet mindez? Szakmailag és minőségileg a konferenciára járó szakmai közönség elvesztéséhez. Sajnos az elmúlt két év arról szól a legtöbb esetben, hogy magukat konferencia szervőznek (ez egy külön szakma, amit tanulni kell) kinevező emberek összeszednek néhány gurut, akik az on line térben „tanultak” és megrendeznek egy konferenciát nagyon alacsony áron, ami szakmailag (marketinges és rendezvényszervezői oldalról is) erősen kifogásolható és ezzel negatív hatást generálnak a résztvevőkben. 

Van ebből kiút? Véleményem szerint van. A minőségi konferenciák három irányvonalat képviselnek az én meglátásom szerint.

  1. Speciális szakmai konferenciák az ágazat szakembereinek. Nagyon jó példa Berényi Konrád nevével fémjelzett Keresőmarketing nap.
  2. A nagyon sok szakmai témát felvonultató rövid előadások, egyszerre több teremben.  Egyik erőssége az előadások utáni networking. Jó példa az Internet Hungary.
  3. Több szakmai blokkot felvonultató, gyakorlatcentrikus hosszabb előadások, amelyek hasznos segítséget nyújtanak a napi munkában. Jó példa erre a Menedzserképző Központ.

Mind a három konferencia típusra jellemző, hogy jó előadókat hallgathatunk meg (a szervezők nagyon odafigyelnek erre) és minőségi tartalmakkal gazdagodunk mindezt megfizethető áron. Felvetődik a kérdés, ha valami jó, akkor miért van szükségek az early bird kedvezményre. Mivel ma nagyon sok marketing konferencia kerül megrendezésre ezért biztosítani kell egy adott létszámot, hogy a konferencia szervezésével járó költségek megtérüljenek (pl: terembérleti díj, étel – ital költségek, nyomdai költségek, hostessek díja, marketing költségek stb.). Mindezt elősegíti a fent említett értékesítés ösztönzési eszköz. 

  
A minőségi konferenciák magukba foglalják a vendéglátást is
A szakmaiság mellett ne menjünk el amellett sem, hogy azért a nívós rendezvényeket szervezők odafigyelnek arra is, hogy magas minőségű helyszínek (4-5 csillagos szálloda, vagy hasonló minőségű rendezvényhelyszín) adjanak otthont az eseményeknek, illetve vendéglátást is biztosítanak, adott esetben még a parkolást is térítésmentesen nyújtsák a résztvevőik számára.

Magas színvonalú előadók: Papp - Váry Árpád és Lévai Richárd
  Jómagam szívből remélem, hogy az elmúlt két év tendenciája nem folytatódik tovább. Az árverseny, ami megtépázta ezt a piacot a minőség (érték adás) felé fogja fordítani a szakmai közönséget.
 
 Egy záró gondolat a végére:
Tudást meríteni a mindennapok munkájához kizárólag, színvonalas szakmai konferenciákból lehetséges. Az olcsó felkészületlen előadókkal megszervezett események felesleges pénzkidobás és időpazarlás.  

Kondor Albert