Szolgáltatások

2014. október 3., péntek

Marketing konferencia boom! Mi alapján válasszak?


 Több mint hat éve nyújtok segítséget marketinges konferenciák megrendezésében és szakmai tematikájuk megírásában. Mindig törekedtem arra, hogy olyan szakmai anyagot tegyek le az asztalra, hogy marketinges társaim egy konferencia után új, gyakorlatban jól használható információkkal térjenek vissza a mindennapokban. Célom az értéknyújtás, amivel a szakma fejlődését elő tudom segíteni.


Minőségi konferenciától értéket kap a résztvevő
Mostanában sokat tanulmányoztam a szakmai konferenciák tematikáját és fejlődését. Arra a következtetésre jutottam, hogy az ágazat felhígult. Mivel erre a piacra a belépési korlát alacsony ezért mindenki úgy gondolja, hogy konferenciát fog szervezni. Ennek az eredménye, hogy ma már az ár diktál és nem a minőség. Hova vezet mindez? Szakmailag és minőségileg a konferenciára járó szakmai közönség elvesztéséhez. Sajnos az elmúlt két év arról szól a legtöbb esetben, hogy magukat konferencia szervőznek (ez egy külön szakma, amit tanulni kell) kinevező emberek összeszednek néhány gurut, akik az on line térben „tanultak” és megrendeznek egy konferenciát nagyon alacsony áron, ami szakmailag (marketinges és rendezvényszervezői oldalról is) erősen kifogásolható és ezzel negatív hatást generálnak a résztvevőkben. 

Van ebből kiút? Véleményem szerint van. A minőségi konferenciák három irányvonalat képviselnek az én meglátásom szerint.

  1. Speciális szakmai konferenciák az ágazat szakembereinek. Nagyon jó példa Berényi Konrád nevével fémjelzett Keresőmarketing nap.
  2. A nagyon sok szakmai témát felvonultató rövid előadások, egyszerre több teremben.  Egyik erőssége az előadások utáni networking. Jó példa az Internet Hungary.
  3. Több szakmai blokkot felvonultató, gyakorlatcentrikus hosszabb előadások, amelyek hasznos segítséget nyújtanak a napi munkában. Jó példa erre a Menedzserképző Központ.

Mind a három konferencia típusra jellemző, hogy jó előadókat hallgathatunk meg (a szervezők nagyon odafigyelnek erre) és minőségi tartalmakkal gazdagodunk mindezt megfizethető áron. Felvetődik a kérdés, ha valami jó, akkor miért van szükségek az early bird kedvezményre. Mivel ma nagyon sok marketing konferencia kerül megrendezésre ezért biztosítani kell egy adott létszámot, hogy a konferencia szervezésével járó költségek megtérüljenek (pl: terembérleti díj, étel – ital költségek, nyomdai költségek, hostessek díja, marketing költségek stb.). Mindezt elősegíti a fent említett értékesítés ösztönzési eszköz. 

  
A minőségi konferenciák magukba foglalják a vendéglátást is
A szakmaiság mellett ne menjünk el amellett sem, hogy azért a nívós rendezvényeket szervezők odafigyelnek arra is, hogy magas minőségű helyszínek (4-5 csillagos szálloda, vagy hasonló minőségű rendezvényhelyszín) adjanak otthont az eseményeknek, illetve vendéglátást is biztosítanak, adott esetben még a parkolást is térítésmentesen nyújtsák a résztvevőik számára.

Magas színvonalú előadók: Papp - Váry Árpád és Lévai Richárd
  Jómagam szívből remélem, hogy az elmúlt két év tendenciája nem folytatódik tovább. Az árverseny, ami megtépázta ezt a piacot a minőség (érték adás) felé fogja fordítani a szakmai közönséget.
 
 Egy záró gondolat a végére:
Tudást meríteni a mindennapok munkájához kizárólag, színvonalas szakmai konferenciákból lehetséges. Az olcsó felkészületlen előadókkal megszervezett események felesleges pénzkidobás és időpazarlás.  

Kondor Albert



   


2014. szeptember 26., péntek

A sűrű fillér jobb, mint a ritka forint

Szeretem kis hazánkat, mert fantasztikus gasztronómiánk, történelmünk és tájaink vannak. Tele vagyunk értékekkel, amit jó lenne a turizmusban tevékenykedőknek hatékonyan kihasználni. Sajnos azonban néhány helyen még mindig a régi elv érvényesül, egyszer lehúzni a vendéget nagy pénzzel és utána viszontlátásra. 
Aki ezt az elvet követi (bármelyik ágazatról is beszélünk), hamarosan kiteheti a csődbe mentem táblát.

Magyarország gyönyörű. fotó: Varján András. http://www.varjan.hu


Most egy tanulságos történetet mutatok be, ami egy kedves barátommal történt  meg a napokban. 

Ismerősöm kis létszámú(5 -7 fő) tréningeket szokott tartani elvonulva a város zajától. Az ő elképzelése szerint sokkal többet ki lehet hozni az emberekből, ha kiragadjuk őket a mindennapokból  és más környezetbe helyezzük őket. Innentől idézem az ő szavait.


"Egy faluba mentünk, ahol egy fix pontom volt, egy ismerős család meg a mesebeli, rusztikus parasztház vendégházuk (itt helyeztünk el 4 főt). A faluban volt még egy vendégház, ami kb 35%-al drágább áron kínálja  (+ fűtés + adó) szolgáltatásait a környéken található versenytársaihoz képest (a konkurens házak szebbek).  Felhívtam őket, hogy jövök, az egész ház minden kapacitását lekötjük, de nem fizetek többet nekik mint a versenytársak árai.  Jeleztem hogy nem mosunk, nem főzünk, csak alszunk ott. Elsőre okézta a tulaj, először mondta hogy reggel utaljam az egész összeget, majd kisvártatva visszahívott, hogy nem adja mégsem. (Vagyis 3 éjszakás szezonon kívüli telt ház foglalást elengedett egy falusi mellékutcában álló házban.)
5 percen belül találtam  a konkurenciánál egy nagyobb, szebb panorámás házat (itt lett elszállásolva a másik 3 fő) 4 kilométerrel arrébb a szomszéd faluban, némileg OLCSÓBBAN. A tulaj boldog volt hogy jövünk, nem kért előleget, mert akkor már nem nagyon szokta kiadni, jelezte hogy előzőnap jó meleget csinál nekünk, és elég, ha előző nap odajövök a házhoz és úgy fizetek. 

a fotó illusztráció
Természetesen a "drága" ház gazdája folyamatosan siránkozik, hogy nincs vendég."

Barátom történetét elolvasva az alábbi gondolatok jutottak eszembe. Vége a szezonnak nem igazán van kereslet a termékre. A legtöbb vállalkozás ilyenkor már akciózik, hogy legyen még egy kevés bevétele. Itt a tulajdonost ez nem igazán hatotta meg. Visszautasította a megkeresést. Biztosan meg volt rá a nyomos érve, de abba nem gondolt bele, hogy ez egy negatív véleményt szül. Egy elégedetlen vevő tíz másiknak fogja elmondani mindezt, ami tovább hatványozódik és  egy idő után valahol az on line térben (fórumok, közösségi felületek) meg fog jelenni. A negatív hír gyorsan terjed és nehéz kivédeni. Marketingesként tudom mennyi pénzt emészt fel egy elégedetlen ember megnyilvánulásból származó problémának a megoldása. Ráadásul, ha egyszer elveszítettük a vásárlók, ügyfelek bizalmát, nagyon nehezen tudjuk csak helyreállítani.

Kondor Albert

2014. szeptember 14., vasárnap

Facebook tartalommenedzsment szállodáknak (másoknak is)



Jó néhány év facebook tartalommenedzsment gyakorlattal a hátam mögött merem most ezt a cikket megírni. Az elmúlt két évben figyeltem a szállodák facebookon történő kommunikációját és sajnálattal kell megállapítanom, hogy nem igazán használják ki ennek az előnyeit.

A szállodai szakemberek elmondása alapján, megpróbálták, de nem váltotta be a hozzá fűzött reményeiket. A hirdetések (Lévai Richárd barátom oldalán erről naprakész információkat tudsz olvasni), képesek  forgalmat generálni, de nem tartják állandó szinten az érdeklődést. A hirdetések a minőségi posztok elhelyezésével tudják elérni a teljes hatékonyságot. Most szeretnék néhány tippet adni, hogy miként lehet hatékonyabb tartalmat generálni annak érdekében, hogy növelni tudjuk a vendég éjszakák számát.

A szállodák többsége akciós csomagjaival posztolja tele az oldalt, ami nem biztos , hogy előnyös, mert egy idő után unalmassá válik és az emberek törlik az oldalt a hírfolyamukból. Mindezek helyett, használjunk inkább minőségi tartalmakat.  

Melyek lehetnek ezek?
 
Használjuk kis és nagy galériákat a szálloda bemutatására. 
 
Mutassuk be a környék látnivalóit
A rendezvények bemutatására is hasznosnak bizonyulnak saját tapasztalataim szerint.


Kedvcsináló a szállodához
Használjuk a szálloda képeit más megközelítésből. Íme egy példa, ami tavalyi munkám során használtam. Abban az esetben, ha ezt a fotót csak így szimplán tettem volna fel, az eredmény lesújtó lett volna.  


Első gondolatod?

 Gondolkodtam egy kicsit és az alábbi szöveget találtam ki " Az első gondolatod?" . Az eredmények magukért beszéltek . A likeok száma magas volt de nem ez volt a lényeg, hanem a hozzászólások( (imádom ezt a helyett, 18 karika, itt már jártam, 626 szoba, szép emlékek fűznek ehhez a szobához stb.)  és az általa generált megosztások. A poszt sikeres lett. Később hasonló karakterű kérdésekkel a szálloda galériájában elhelyezett összes fotót felhasználtuk (lett belőle 43 poszt). A három hónapos kampány sikeres lett (a szálloda weboldalának a forgalmát háromszorosára emeltük). Ráadásul ezeken a fotókon keresztül bemutattuk a teljes szállodát.

Amiről még nem beszéltem, hogy mi is használtunk akciós csomag ajánlatokat posztként.  Íme egy példa: 
Akciós ajánlat


Fontos, hogy a linket elhelyezzük, mert csak ezzel érhetjük el, hogy a vendég a szálloda weboldalára kerüljön és foglaljon.

Számos dolgot lehetne még felsorolni, de azt hiszem akkor nagyon hosszú lenne ez a bejegyzés. Mindezek helyett, fogadjátok el tőlem ezt a kis gyűjteményt
Néhány hasznos gyakorlati tanács:
  • A Facebook oldal egy hatásos forgalomirányító eszköz. Abban az esetben, ha a posztokhoz elhelyezzük (posztba vagy kommentben) a weboldalunkra mutató linket, értékesítésre is tökéletesen alkalmas lehet. A linkek nélkül viszont csak egy szórakoztató oldalt hozunk létre, ami nem igazán lesz hatékony. 
  • Érdemes  FB stratégiai tervet készíteni, maximum egy hétre előre, mert az  még jól koordinálható.
  • Építsük fel a posztokat. 
  • Egy héten belül maximum három csomagajánlatot helyezzünk el (hatékony a vasárnap esti). 
  •  Használjuk kreativitásunkat a fotóknál
  • A posztok témája lehet, esemény, vicces helyzetek a szálloda életéből, dolgozók bemutatása, egy ünnep bemutatása stb.
 (Kondor Albert)

Turisztikai workshop előadásom anyaga ebben a témában: