Szolgáltatások

2017. február 14., kedd

Bárki átírhatja az adataidat a Google Mapsen (esettanulmány)



Bárki átírhatja az adataidat a Google Mapsen (esettanulmány)

A tavalyi évben folyamatosan tanulmányoztam a vállalkozások jelenlétét a Google térképen. Számos következtetést vontam le, amit az előző blogbejegyzéseimben már olvashattál. Egy fontos dologról még nem írtam, A visszaélésekről. Két valós esettanulmányon keresztül megmutatom, hogyan lehet gyorsan vásárlókat elveszteni, ha nem figyelünk saját Google My Business fiókunkra.

Lipóti pékség Újpalota
Újpalotán van egy Lipóti pékség, amit nagyon kedvelek. Minőségi termékek elfogadható áron és kedves eladók jellemzik a helyet. Tavaly készítettem az üzletről egy fotót, amit értékeléssel egybekötve feltöltöttem a Google térképre. A képek nézettsége azt mutatta, hogy gyakran keresnek rájuk az emberek a Googleben.  A vállalkozás adatai (név, webhely, nyitvatartási idő) jól voltak kitöltve. Egy hónappal később, mikor rákerestem a vállalkozásra a következő piros betűs szöveg fogadott ”véglegesen bezárt”. Szomorú voltam, de úgy gondoltam, hogy az árak biztosan túl magasak voltak az itt élő embereknek. Két héttel később mentem a piacra és csodálkozva néztem, hogy a pékség nem zárt be. Megkérdeztem a tulajdonost, hogy mikor tervezi bezárni a boltot. Ő csak nézett rám nagy szemekkel. Megmutattam neki a Google térképen, hogy tudta nélkül valaki átírta a vállalkozás nyitvatartási idejét és jelenleg a bolt végleg bezárt.  Abban az esetben, ha birtokolta volna saját Google My Business fiókját ez az eset nem történhetett volna meg.

Margit Patika Újpalota
Újpalotán az egyik legnépszerűbb patika. Sokan keresnek rá a térképen. Tavaly róluk is tettem fel képet értékeléssel a Google térképre. Egy hónap leforgása alatt 2980 kép megtekintést eredményezett. Innen is jól látszott a patika népszerűsége. A probléma itt is az volt, mint a pékségnél. Valaki átírta a teljes nyitvatartási időt. Minden egyes napot kinullázott, kivéve a szerdát. Oda beírta a 0-24 óráig tartó nyitvatartásit. Nem igazán szeretnék rosszindulatú lenni, de ha megnézzük a versenytársak számát (6 db) egy kilométeres körzetben, akkor elképzelhető, hogy valakinek érdekében állt megtenni ezt a lépést. A pékség esetében ugyanez elmondható (versenytársak száma 8 db).

Összegezve. Érdemes a vállalkozásodnak birtokolnia a Google My Business fiókját, mert ebben az esetben bárki szeretné módosítást végrehajtani az oldaladon azt neked jóvá kell hagynod.



Tisztelt Olvasó! 
Abban az esetben, ha tetszett a cikk, kérlek oszd meg, hogy másokhoz is eljusson!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése