2015. szeptember 28., hétfő

Brandépítő és forgalomterelő posztok a Facebookon

Az elmúlt évek tapasztalata még mindig az, hogy a vállalkozások nagy része össze vissza posztol a Facebookon (kizárólag a képek használatának területén látható érdemi elmozdulás). Koncepció vagy tudatosság, nem igazán látható a tevékenységek mögött. A legtöbb esetben a tartalom készítője még mindig nincs tisztában azzal, hogy az általa kitett bejegyzésnek mi a célja. Forgalomterelés vagy Brandépítés. Miért fontos ezt pontosan tudni? Erre próbálok rávilágítani az elkövetkezendő néhány mondatban.

Forgalomterelő poszt

Ennek a bejegyzés típusnak a fő célja, hogy az embereket kivigye a cég értékesítési felületeire (weboldal, webshop stb.)
Mire figyeljünk:
  • A leadek legyenek rövidek, tömörek és figyelemfelkeltőek
  • Használjunk minőségi fotókat, amelyek a témához kapcsolódnak
  • Használjunk nagybetűs kiemeléseket a fontos részeknél
  • Legyenek kivezető linkek, amik az értékesítési felületre mutatnak (lásd a képen)
Két egyszerű példa a gyakorlatból. Egy tőzsdei kereskedéssel foglalkozó cég és egy szálloda. Az egyik látható linket használ, a másik elrejti egy szó mögé.



Brandépítő poszt

Ennek a bejegyzés típusnak az a célja, hogy a vállalkozásunk Facebook oldalán a rajongók számát emeljük. Minél több ember osztja meg, annál több emberhez ér el cégünk. Sok esetben, ilyen jellegű posztokkal csökkenteni tudjuk az oldal felfuttatásához szükséges hirdetésünk költségeit.
Mire figyeljünk:
  • Készítsünk humoros, vagy életszerű tartalmakat
  • Mozgassuk meg az emberek érzelmeit
  • Vizsgáljuk meg a célcsoportunkat és annak megfelelő tartalmat készítsünk
  • A bejegyzéseink végén legyen ott a weboldalunk linkje a leadben (kicsi az esély az átkattintásra ennél a bejegyzés típusnál de adjuk meg a lehetőséget)
Két nagyon jó példa a gyakorlatból.


A tudnivalók a lakásomról poszt 13 000 lájkot és 34 000 megosztást és 340 hozzászólást kapott. Az oldal 42 000 rajongót számlál.
A nők élete poszt 2922 lájkot és 6135 megosztást hozott az oldal üzemeltetőinek. Amit itt nem tudtam sajnos kitenni, hogy a képeket felvezető leadek is rövidek és tömörek voltak. Ami nekem nagyon tetszett, hogy kifejezetten a saját célcsoportjuknak készítették a kreatív anyagokat.


A Facebook tartalom készítés nagyon összetett feladat. Sokan azt hiszik, hogy egy kép egy hirdetés mindent megold. Sajnos el kell keserítenem őket, tévednek. 2015. júniusában tartottam egy előadást szállodai marketingeseknek és vezetőknek ebben a témában. Az előadás anyagát itt tudod megnézni. Remélem az itt leírtak és a konferencia anyaga egy átfogó segítséget tud nyújtani mindenki számára a sikeres Facebook tartalom készítéshez.

(Kondor Albert)