2013. augusztus 17., szombat

Marketing hadviselési stratégiák 1.0

" Nem szabad gyakran ugyanazzal az ellenséggel harcolnod, mert kitanulja a taktikáidat."

Bonaparte Napoleon


Arra gondoltam, hogy beszéljünk a marketing hadviselési stratégiákról (sokan sokféle változatát ismeri, jómagam ezt a csoportosítást részesítem előnyben)..


A hadviselési stratégiának négy formáját különböztetjük meg:
- Védekező stratégia
- Támadó stratégia
- Oldaltámadás stratégia
- Gerilla stratégia

A védekező stratégiát azok a vállalatok alkalmazhatják, akik piacvezető pozíciót töltenek be. Nekik is feltétlenül be kell tartani három fő szabályt.

1. Csak a piacvezetőknek szabad védekező háborúban gondolkodnia. Ez azt tükrözi, hogy a piacvezető vállalatnak figyelemmel kell kísérnie a versenytársak mozgolódását és azok lépéseire reagálnia kell. Ha a költségek oldaláról közelítjük meg ezt az állítást, akkor kijelenthetjük, hogy a védekezésre felhasznált költség sokkal alacsonyabb, mint ami a támadáshoz szükséges.

Az üzleti élet, olyan mint egy folyamatos játszma

2. A legjobb védekező stratégia, ha egy vállalatnak van bátorsága önmagát támadni. Piacvezetőként egy védekező cég erős pozícióval rendelkezik a vevők fejében. Ha ezt a pozíciót javítani szeretné, akkor erre a legjobb módszer az állandó támadás. Ezt úgy tudja megvalósítani, hogy mindig újabb termékeket illetve szolgáltatásokat dob piacra, amely felváltja az elavultakat. Ennek eredményeképpen azt éri el, hogy a versenytársak állandóan azért fognak küzdeni, hogy utolérjék a vállalat termékeit. Ez egy nagy előnye a piacvezetőnek, mert így van ideje az új technológiák és termékek kifejlesztésére.

Te alakítod

3. A versenytársak erőteljes megmozdulásait mindig blokkolni kell. Általában a legtöbb vállalatnak egyetlen esélye van a győzelemre, a piacvezetőnek kettő. Ha a piacvezető nem alkalmazza a már általam említett kettes szabályt, akkor is elég számára, ha utánozza a versenytársak lépéseit. Nagyon fontos, hogy a piacvezető mindig tartsa szemmel a versenytársakat, és ne engedje meg nekik, hogy stabil támadó pozíciót építsenek ki maguknak. 

 Al Ries és Jack Trout könyve alapján

(Kondor Albert)